Ahad, 1 Januari 2012

Perpisahan adalah satu permulaan .

Assalamualaikum . lama rasanya dah tinggal blog ni sunyi sepi . agaknya dah penuh sawang-sawang kalau ia benar-benar hidup di alam nyata. hmm ..  tak hairan kalau blog ini langsung tak maju . =)
Kadangkala , hati tak tenang sebab kita tak sibukkan diri dengan sesuatu yang penting . Jadi, bila hati kosong , memang akan terasa kosong . Cinta Tuhan tak pernah sepi dari hidup kita, cuma kadang- kadang kita yang selalu lari dari Dia. 
Sedar atau tidak sebenarnya kita tak boleh seorang diri dalam menempuh setiap cabaran di dunia ini . Perlukan sekurang-kurangnya seorang teman untuk berkongsi . Tak kira lah sehebat mana pun masalah yg datang ,pasti boleh kita atasi , sebab ada sahabat di sebelah  yg tak henti-henti bg sokongan.  Bukan itu saja, dia jugalah yang sentiasa mengajak kita kepadaNya.
Saya bersyukur sangat sebab dikurniakan sahabat yang benar- benar memahami ,bukan sahaja cantik akhlaknya , malah dia yang menimbulkan rasa untuk berubah dalam diri  .Ya saya tahu , dia bukanlah sempurna seperti malaikat Ilahi . sama juga seperti kita ini . cuma dia lebih banyak berusaha memperbaiki diri berbanding saya . Kesungguhannya mengajak sehingga saya turut terserap sekali .
Sahabat itu bukan sekadar bersama  saat gembira dan juga saat sedih . Tapi sepanjang masa . Hati-hati kita sentiasa bersatu di dalam lancaran doa-doa . 
Sahabat syurga itu , adalah yang kala kita jatuh ke neraka , dia akan merempuh bahang menghulurkan tangannya.
Sahabat syurga , semua menginginkannya . Tetapi terlupa untuk menjadinya . =) 





Selamat berjuang sahabat2ku dibumi kinanah . 
Semoga Allah memberkati kalian . InsyaAllah. =) 
Kenangan Bersama tak mungkin pernah padam .






Tiada ulasan: