Sabtu, 16 April 2011

I'm Wearing A Fake Smile But...


Bismillahirrahmanirrahim


rasa sangat DOWN
sangat sangat DOWN
sangat sangat sangat DOWN
sangat sangat sangat sangat DOWN


i'm wearing a fake smile.
a fake smile that i hate so much.

hati mula merengek;
siapa boleh tolong lap air mata ni?
siapa boleh tolong bagi kata-kata semangat?
siapa boleh dengar saya nangis kat phone, dengar semua masalah?
siapa boleh?


siapa boleh tolong tenteramkan hati ni? naikkan semula semangat yang hilang?


LA TAHZAN, RABY! INNALLAHA MA'ANA!

Tidak ada sesuatu musibah yang menimpa (seseorang), kecuali dengan izin Allah; dan barang siapa beriman kepada Allah, nescaya Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu”. – at-Tagabun : 11

mungkin ada hikmah atas semua ni.
buat masa ni, ayat cinta Allah yang jadi pembakar semangat.
saya tahu saya kuat, saya tabah, saya akan hadapi cabaran dan masalah ni!


“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya” – al-Baqarah : 286.

Ya, saya tidak bersendirian.

3 ulasan:

Unknown berkata...

sentiasa lah berdoa agar dikurniakan sahabat yang baik...sahabat yg turut menangis bila kita menangis...sahabat yang turut ketawa bila kita ketawa....

semai lagi benih kesabaran dalam diri,mlmh faham apa hafizah rasa...teruskan menulis...mlmh baca dari jauh...:)

NURUL HAFIZAH berkata...

ya Allah,,,syukran mlmh, love U so MUCHHHHHHH lahh!

Unknown berkata...

afwan...love u too...gunakan masa remaja ni sebaiknya...buat apa yg hafizah nak buat selagi tak menyimpang dari jalanNya...

mlmh dulu byk yg tak tertunai masa kck2 n remaja...ms kwn2 buat pe yg diorg nak buat,mlmh hanya terpaksa membatu...kesannya?besar sgt bila dh msuk ke alam kedewasaan ni...

kuncinya sabar wlpn kdg2 kita rasa payah nak hadapi kekangan hidup..:)